Undervisningsopplegg: Pepar & Gulrot
Dette undervisningsopplegget er laga av Nynorsksenteret.
Før lesing:
– Denne teikneserien er i fantasy-sjangeren. Kva veit du om den sjangeren?
– Tittelen på historia er «Røystesystemet». Kva tyder «å røysta»?
– Kva trur du ei fantasy-historie med den tittelen kan handla om?
Under lesing:
Les dei fyrste sidene av teikneserien, fram til side 55 der konkurransen skal byrja.
– Korleis fungerer røystesystemet i trolldomskonkurransen?
– Trur du at det kjem til å vera «eit perfekt system», slik Pepar seier?
Etter lesing:
Samtale i heil klasse
Snakk saman i klasserommet:
– Kva trur du Pepar meinte då ho sa at røystesystemet var nyskapande, underhaldande og demokratisk?
– Kvifor fekk Safran so mange poeng, sjølv om trikset hennar vart mislukka? Kven i publikum trur du røysta på henne?
– Korleis endra deltakarane magien sin på slutten? Kvifor det, trur du?
– Kvifor har ikkje Pepar tru på dette røystesystemet meir?
– Kjenner du til andre stader der ein røystar fram innhald ved å trykkja «tommel opp», hjarte eller liknande? Korleis kan måten me gjev tilbakemelding på, påverka kva innhald som vert laga, trur du? Kva kan vera positive sider med slik «tommel-opp-tilbakemelding», og kva kan dei negative sidene vera?
Vurdering
Snakk om teikneserien i grupper på 4–5 elevar.
– Liker du denne teikneserien?
– Kvifor/kvifor ikkje?
Deretter kan de diskutera teikneserien i heile klassen og koma fram til ei felles vurdering. Det er viktig at synspunkta er grunngjevne, at rammene er hyggelege og at elevane får høve til å framføra leseopplevingane og meiningane sine.
Legg gjerne igjen kommentarane elevar eller heile klassen har til utdraget: Bruk Vurdering av utdraget her