Opplegg til Apetryne
av Atle Hansen
Dette undervisningsopplegget er laga av Nynorsksenteret
FØR:
– Kva trur dokker ei bok som heiter Apetryne, kan handle om?
Vis elevane omslaget til boka, og snakk saman om dei detaljane dokker ser.
– Kva er det framsida viser?
Les gjerne ingressen høgt saman med elevane.
UNDERVEGS:
Be elevane notere eit par stikkord om høvesvis Arne, Simon og Anna under lesinga.
ETTER:
1. Diskusjon
Klassesamtale.
Når elevane har fått høve til å formulere og diskutere leseopplevingane sine, oppmodar vi deg til å bruke teksten til å stille spørsmål som du veit vil engasjere.
I tillegg kan eitt eller fleire av følgjande spørsmål inngå i diskusjonen av utdraget:
– Korleis er Arne, og korleis trur dokker han har det i kvardagen?
– Kvifor vel Arne å herme etter apekattane?
– Korleis endrar situasjonen seg når jentene kjem?
– Kvifor trur dokker Simon endrar veremåte og seier stygge ting til Arne?
– Er dokker einige i at det er mobbing? Kvifor/kvifor ikkje?
– Kva inntrykk får dokker av Anna?
Ivar har filma med mobilen, og lovar å ikkje sende opptaket vidare til nokon.
– Korleis trur dokker det går?
– Korleis trur dokker at dokker hadde reagert om nokon delte eit mobilopptak dokker ikkje sjølv var fornøgd med?
– Kvifor trur dokker boka heiter Apetryne?
– Er det noko i utdraget som gjer særleg inntrykk på dokker?
2. Vurdering av utdraget.
Klassesamtale
Til slutt kan de vurdere utdraget i klassen og sjå om de er einige.
– Liker dokker det utdraget dokker har lese? Kvifor/kvifor ikkje?
Snakk saman i klassen, noter ned nokre meiningar.
Gå deretter inn på tidforti.no og send inn kommentarane ved å klikke på boksen «Våre meiningar om utdraget» som de finn under utdraget frå Apetryne.