Undervisningsopplegg: Ivar får ansvar

Dette undervisningsopplegget er laga av Nynorsksenteret.

Før lesing:

Romanen vi skal lese utdrag frå, heiter Ivar får ansvar og er skriven av forfattaren Arnfinn Kolerud.

Teikneoppgåve:

Ta fram blyant og fargestiftar og teikn ei skisse av ei bokframside som har denne

tittelen. Korleis trur du ho ser ut? Når du er ferdig med arbeidet, viser du bokframsida til sidemannen og forklarar kva du har teikna, og kva du trur boka handlar om.

Felles læringsaktivitet i klassa

Lim alle bokframsidene opp på tavla, og samanlikn framsidene.

Samtalespørsmål

Er bokframsidene veldig forskjellige eller ikkje? Kva slags bokframsider gir deg lyst til å lese boka, og kvifor?

 Her ser dokker bokframsida. Var ho annleis enn den dokker teikna? (Vis lysbiletet som syner bokframsida).

To og to saman

a) Studer bokframsida og prøv å beskrive henne. Kva slags fargar er brukte? Kva personar er med? Korleis vil du skildre personane som er på teikninga?
b) Kven trur dokker Ivar er? Hugs å grunngi synspunkta dokkar.
c) Kva slags situasjon blir skildra på bokframsida?
Kva har situasjonen med tittelen å gjere, trur dokker?
d) Kva slags relasjon har dei ulike personane på biletet, trur dokker?

Under lesing:

Læraren din skal no lese utdraget av romanen Ivar får ansvar høgt i klassa. Medan læraren din les, skal du følgje med i teksten.

Prøv å leggje ekstra godt merke til alt som har med Ivar å gjere. Kva slags inntrykk får du av han? Korleis blir han skildra i romanutdraget?

Skriv ned alle personane vi møter i romanutdraget, og skriv ned stikkord om det vi får vite om dei.

Etter lesing:

Jobb saman to og to med dei innleiande samtalespørsmåla. Til slutt har dokker ein felles samtale i klasserommet.

a) Kva handlar dette romanutdraget om?
b) Kven møter vi i romanutdraget?
c) Nemn 2–3 samtalar eller hendingar som du meiner er sentrale i tekstutdraget, og forklar kvifor.
d) Korleis vil du beskrive Ivar ut frå det du har fått vite om han?
e) Korleis vil du beskrive Mons?
f) Kva er relasjonen mellom Ivar og Maja, trur du?
g) Kva likte du godt ved historia om Ivar? Kva likte du mindre godt?
h) Fekk tekstutdraget deg til å vilje lese vidare i boka? Kvifor / kvifor ikkje?

 

Legg gjerne igjen kommentarane elevar eller heile klassen har til utdraget: Bruk Vurdering av utdraget her.