Undervisningsopplegg: Kode 6
Dette undervisningsopplegget er laga av Nynorsksenteret.
Før lesing:
Vi føregrip kva boka handlar om
Før vi les ei bok, kan det vere lurt å samtale litt om framsida til boka. Det kan også vere lurt å lese baksida av boka eller eit samandrag av handlinga. Når vi gjer dette, koplar vi oss på teksten. Vi gjer oss nokre tankar om kva vi skal lese om. Då kan det bli både enklare og kjekkare å lese forteljinga og forstå det vi les.
Sjå på framsida
– Kva type forteljing trur de dette er?
– Kva trur de denne boka handlar om?
– Kvar i Noreg trur de handlinga skjer?
– Kven trur de er hovudpersonen i boka?
– Kvifor trur de personen er pikselert?
– Kven trur de personen med finlandshette er?
Sjå på tittelen
– Tittelen er Kode 6 – Ingen må vite kven du er.
– Kva trur de «Kode 6» står for?
– Bruk Internett og finn ut kva «Kode 6» betyr.
– Kva trur de boka handlar om no?
Samandrag av handlinga så langt
Kasper bur i det vesle fiskeværet Vågen der alle kjenner alle. Han er den einaste i sjuandeklasse som ikkje har ein besteven. Denne hausten håpar Kaspar at han også skal få nokon å henge med, for Stian har nett flytta inn i Blåhuset.
Men det er noko mystisk med den nye guten. Han har hemmeleg nummer, pratar lite, og på bagen hans står det Bastian Jensen. Kasper kan ikkje gi opp av den grunn. Han viser Stian rundt på heimstaden, tar han med heim på besøk, og no har han invitert seg sjølv til Blåhuset.
Under lesing
Les utdraget høgt i klassa.
Kva har eit nøkkelhol, ei dørklinke og ein GPS med det som skjer i romanutdraget å gjere?
Etter lesing:
1) Korleis heng dei tre gjenstandane saman med hendingane i romanutdraget? Set dykk saman i små grupper og snakk saman om kva slags situasjon dei ulike gjenstandane viser til i romanen.
2) Kva trur de Stian og mora skjuler? Kvifor trur de dette?
3) Kva slags rolle speler Henriksen i saka, trur de?
Legg gjerne igjen kommentarane elevar eller heile klassen har til utdraget: Bruk Vurdering av utdraget her.